18.12.2012

Koira haaveet todeksi



Kesällä minulle avautui vihdoin mahdollisuus hankkia itselleni koira. Kesä meni miettiessä rotua ja sopivaa kasvattajaa etsiessä törmäsin Stabyhoun-rotuun. En ollut ikänä tavannut yhtään rodun edustajaa, mutta jokin siinä teki vaikutuksen. Harvinaisuus, ulkonäkö ja harrastemahdollisuudet? Päätin ottaa yhteyttä rotukasvattavaan Minnaan. Pian saimmekin sovittua, että tulen tutustumaan hänen laumaansa. Siellä minua vastassa oli kaksi upeaa Staby-narttua Siru ja Nana. Olin myyty ja todella innoissani! Silloin odotettiin Sirulle alkavia juoksuja.

Syyskuun alussa sitten Banga sai alkunsa ja Halloweenina oli 8 pientä ihmettä syntynyt maailmaan; 4 narttua ja 4 urosta. Pian pentujen syntymän jälkeen sain Minnalta iloisen puhelun; olimme alustavasti keskustelleet, että minulle tulee mahdollisti urospentu ja tietenkin mustavalkoinen. Mutta suureksi yllätykseksi minulle ja myös varmasti Minnallekkin syntyi Suomen ensinmäiset ruskeavalkoiset Stabyt. Ei minua kauheasti tarvinnut ylipuhua ruskeavalkoiseen narttupentuun. Tämä tuntui niin suurelta ihmeeltä! Ajattelin, että kyllä voi olla hyvä tuuri minulla ensimmäinen kasvattaja, johon otan yhteyttä, ja heti kaikki palaset loksahtaa kuin itsestään paikoilleen.

2 viikkoa pentujen syntymästä menin kyläilemään Minnan luona. Kaikilla pennuilla oli silmät jo avautuneet. Ne olivat niin suloisia ja pieniä. Olin jo Minnan lähettämissä kuvissa ihastunut pentuun, jolla oli pieni valkoinen pilkku selässä. Salaa toivoin, että; "Oispa se minun Bangani". Onneksi ei tarvinnut ruveta kinastelemaan pennuista, sillä Minna oli jo mieltynyt Magiin. :) Pitkään syksyyn ja odotteluun tuli viimein varmuutta, että minä tosiaan olen joulukuussa onnellinen koiran omistaja.

Yllättävän nopeasti on aika mennyt. Nyt pennut ovat 7 viikkoa vanhoja ja ensi viikolla on aika hakea Banga kotiin. Enää yhdeksän päivää!!! Perhoset rupee täyttämään vatsaani! Saa nähdä mahtuuko sinne jouluruokia ollenkaan.

Hauskaa Joulua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti